Sulje tulostustila
Kirjaudu

Markkinoinnin etiikka käytännössä

 Paula Paloranta

Kirja käsittelee markkinoinnin hyvää tapaa, hyvää liiketapaa ja markkinoinnin uusia muotoja.

Kirja antaa kokonaiskuvan siitä, millä perusteella mainoksia arvioidaan ja mitä on otettava huomioon, kun mainosta suunnitellaan. Kirjassa esitellään kaikki mainonnan eettisen neuvoston olennaiset lausunnot mainoskuvineen. Teos käsittelee muun muassa lapsille sopimatonta markkinointia, syrjiviä mainoksia, väkivallan kuvaamista mainoksissa ja henkilön kuvan käyttöä mainoksissa. Kirjassa on runsaasti myös muiden markkinoinnin itsesääntelytoimielinten ratkaisuja samoin kuin markkinaoikeuden viimeaikaisia päätöksiä.

Markkinoinnin B-to-B -asioita käsiteltäessä lukuisat esimerkit (liiketapalautakunta, markkinaoikeus) auttavat ymmärtämään hyvä liiketapa -käsitteen sisältöä. Kirjassa on muun muassa monia yrityksen maineen norkkimista koskevia päätöksiä.

Kirjassa käsitellään myös joidenkin yksittäisten toimialojen (lääkkeet, alkoholi, tupakka, kosmetiikka ja autot) markkinointisäännöksiä. Alkoholilain uudet markkinointisäännökset on kuvattu yksityiskohtaisesti, mutta käytännönläheisesti esimerkkien avulla. Kirjan lopussa on kuvaus markkinoinnin valvontajärjestelmistä eri toimialoilla.

Vuosi:2014
ISBN:978-952-14-2234-8
Verkkokirjahyllyssä:Yritysoikeus

Tilaa VerkkokirjahyllyTilaa Bisneskirjasto
Kokeile veloituksetta
Katso myös
Fokus
Talousfokus, VerotusfokusFokus
Arvonlisäverotus
Auvo Nieminen, Leena Äärilä, Raimo Anttila, Mika Jokinen
175,00 €
JuridiikkafokusFokus
Verkkokirjahylly
Fokus
Fokus
Talousjohtaminen
Jukka Pellinen