Tämän päivän johtamisessa tärkeintä on luottamus esimiehen ja johdettavan välillä. Luottamus parantaa kannattavuutta ja pidentää suomalaisten työuria. Työntekijöiden sitoutuminen organisaatioon lujittuu ja työhyvinvointi kasvaa. Yritykset, joiden henkilökunta on motivoitunutta, taas säästyvät mm. sairastyöpäivien ja uusien rekrytointien aiheuttamilta kustannuksilta. Kun johtaminen perustuu luottamukseen, henkilöstö uskaltaa ottaa riskejä ja tehdä virheitä, mutta myös kehittää ja innovoida uutta. Yrityksen menestys edellyttää huolehtimista uuden hallinnasta ja innovatiivisesta toiminnasta: menestystä ei siis saavuteta rutiineilla eikä käskyttämällä, vaan se edellyttää luottamusta organisaatiossa ihmisten välillä. Tämän kirjan konkreettisten esimerkkien ja menetelmien avulla luottamuksen rakentaminen, kehittäminen ja ylläpitäminen on mahdollista.