Sulje tulostustila
Kirjaudu

Tilintarkastus - asiakkaan opas

 Pasi Horsmanheimo,  Maj-Lis Steiner

Kirja antaa välineitä siihen, mihin tilintarkastajaa valittaessa ja hänen työtään arvioitaessa kannattaa kiinnittää huomiota.
Tilinpäätöksillä on suuri merkitys yrityksen talouden tilaa arvioitaessa. Siksi kaikkien tilintarkastuksen kanssa tekemisissä olevien on kyettävä lukemaan tilinpäätöksiä ja ymmärtämään tilintarkastajan raportteja. Tilintarkastusasiakkaan on hyvä tietää myös, miten tilintarkastaja suunnittelee ja tekee työnsä käytännössä.

Teoksessa selvitetään käytännön näkökulmasta,
- miten valita uuden tilintarkastuslain kelpoisuusehdot täyttävä tilintarkastaja
- kuinka tulkita tilintarkastuskertomusta ja muita raportteja
- mikä on tilintarkastuksen sisältö
- mitä muita tehtäviä tilintarkastaja tekee
- mitkä ovat tilintarkastuksen palkkioperusteet
- mikä on tilintarkastajan ja asiakkaan suhde
- mistä tilintarkastaja on vastuussa.

Pasi Horsmanheimon (VT,LL.M.) ja Maj-Lis Steinerin (KTT, KHT) teos on selkeästi ja johdonmukaisesti kirjoitettu käsikirja tilintarkastusasiakkaan tarpeisiin. Lukuisat tekijöiden laatimat sekä oikeuskäytännöstä poimitut esimerkit perehdyttävät lukijan tilintarkastusalan käytäntöön. Mukaan on liitetty myös keskeiset säädöstekstit.

Teos on tarkoitettu tilintarkastuspalvelujen käyttäjille ja tilintarkastusraporttien lukijoille, kuten osakkeenomistajille, sijoittajille ja hallitusten jäsenille. Kirjasta hyötyvät myös yritysten kirjanpidon, tilinpäätöksen ja hallinnon parissa työskentelevät sekä alan opiskelijat.

Vuosi:2016
ISBN:978-952-14-2747-3
Verkkokirjahyllyssä:Arkisto

Tilaa VerkkokirjahyllyTilaa Bisneskirjasto
Kokeile veloituksetta
Katso myös
Fokus
Talousfokus, VerotusfokusFokus
Arvonlisäverotus
Auvo Nieminen, Leena Äärilä, Raimo Anttila, Mika Jokinen
175,00 €
JuridiikkafokusFokus
Verkkokirjahylly
Fokus
Fokus
Talousjohtaminen
Jukka Pellinen