Markkinoinnin pelisäännöt selvittää, miten lainsäädäntö vaikuttaa markkinointiin, sen sisältöön ja toteuttamiseen. Teoksen ydinalueena on sekä kuluttajamainontaan että b-to-b-mainontaan liittyvistä säännöksistä ja määräyksistä johtuvat oikeudet ja velvollisuudet. Markkinoinnin tekijän näkökulmasta teoksessa käsitellään mm.: – tavaramerkit, mallisuoja, toiminimiin liittyvät näkökohdat, domain-nimet ja tekijänoikeuteen liittyvät asiat – tuotevastuu ja tuoteturvallisuus – hinnoittelu, hinnan ilmoittaminen ja kuluttajaluotot – sähköinen kaupankäynti Teoksessa on myös mm. markkinaoikeuden, korkeimman oikeuden, korkeimman hallinto-oikeuden, kuluttaja-asiamiehen, liiketapalautakunnan ja tekijänoikeusneuvoston päätöksiä kommentoituina. Lisäksi käytössäsi on eri instanssien antamia markkinointia koskevia sääntöjä, ohjeita ja periaatteita.