Sulje tulostustila
Fokus
Kirjaudu

Markkinoinnin pelisäännöt

Markku Varhela, Pertti Virtanen

Päivitetty 10.5.2021
Markkinoinnin pelisäännöt selvittää, miten lainsäädäntö vaikuttaa markkinointiin, sen sisältöön ja toteuttamiseen. Teoksen ydinalueena on sekä kuluttajamainontaan että b-to-b-mainontaan liittyvistä säännöksistä ja määräyksistä johtuvat oikeudet ja velvollisuudet. Markkinoinnin tekijän näkökulmasta teoksessa käsitellään mm.: – tavaramerkit, mallisuoja, toiminimiin liittyvät näkökohdat, domain-nimet ja tekijänoikeuteen liittyvät asiat – tuotevastuu ja tuoteturvallisuus – hinnoittelu, hinnan ilmoittaminen ja kuluttajaluotot – sähköinen kaupankäynti Teoksessa on myös mm. markkinaoikeuden, korkeimman oikeuden, korkeimman hallinto-oikeuden, kuluttaja-asiamiehen, liiketapalautakunnan ja tekijänoikeusneuvoston päätöksiä kommentoituina. Lisäksi käytössäsi on eri instanssien antamia markkinointia koskevia sääntöjä, ohjeita ja periaatteita.

Tilaa
Kokeile veloituksetta
Päivittyvät hakuteokset on kattava valikoima digitaalisia teoksia juridiikan, talouden ja verotuksen aihealueilta. Teoksia päivitetään lainsäädännön muutosten ja uuden oikeuskäytännön mukaisesti – voit siis luottaa siihen, että saat aina tuoreimman tiedon. Teosten sisällöstä ja ajantasaisuudesta vastaavat omien aihealueidensa johtavat asiantuntijat. Käyttöoikeudesta maksat vuosilisenssin. Hintaan vaikuttavat tilattujen teosten ja palvelun käyttäjien määrä.